Workshop Word | Afdruk samenvoegen
Afdruk samenvoegen is een geavanceerde mogelijkheid in MS Word om een adressenbestand samen te voegen met een standaard document (mailmerge). In de workshop Word – Afdruk samenvoegen leert u niet alleen de basisbeginselen van een mailmerge maar ook hoe u diverse externe bestanden (Excel, Access, Outlook) kunt gebruiken om standaardbrieven, emailberichten, adres etiketten en enveloppen te genereren voor bijvoorbeeld een mailing.
De vereiste voorkennis is basiskennis van Word.
Inhoudsopgave:
Documenten
- Standaardbrieven maken
- Adresetiketten
- Enveloppen
Koppelen aan adresgegevens
- Koppelen aan Excel
- Koppelen aan Access
- Sorteren van adressen
- Filteren van adressen
Weergave en opmaak
- Adresblok invoegen
- Begroetingsregel invoegen
- Velden invoegen (ALS .. DAN .. ANDERS)
- Van mergebestand naar Word document
Afdrukken
- Afdrukvoorbeeld
- Adresetiketten afdrukken
- Enveloppen afdrukken