Workshop Word | Afdruk samenvoegen

Afdruk samenvoegen is een geavanceerde mogelijkheid in MS Word om een adressenbestand samen te voegen met een standaard document (mailmerge). In de workshop Word – Afdruk samenvoegen leert u niet alleen de basisbeginselen van een mailmerge maar ook hoe u diverse externe bestanden (Excel, Access, Outlook) kunt gebruiken om standaardbrieven, emailberichten, adres etiketten en enveloppen te genereren voor bijvoorbeeld een mailing.

De vereiste voorkennis is basiskennis van Word.

Inhoudsopgave:

Documenten

  • Standaardbrieven maken
  • Adresetiketten
  • Enveloppen

Koppelen aan adresgegevens

  • Koppelen aan Excel
  • Koppelen aan Access
  • Sorteren van adressen
  • Filteren van adressen

Weergave en opmaak

  • Adresblok invoegen
  • Begroetingsregel invoegen
  • Velden invoegen (ALS .. DAN .. ANDERS)
  • Van mergebestand naar Word document

Afdrukken

  • Afdrukvoorbeeld
  • Adresetiketten afdrukken
  • Enveloppen afdrukken

 
goto E-Smart.nlgoto Beheren